
Native Advertising vs. Content Marketing
Native Advertising
Native advertising er betalt media som følger designet og flyten på siden den er plassert, uten å forstyrre leseropplevelsen.
Content Marketing
Content marketing er å skape og distribuere relevant og verdifullt innhold I egne kanaler for å tiltrekke seg, engasjere og beholde en tydelig definer målgruppe.

What Exactly Is Native Advertising?
The Ultimate Guide to Native Advertising av Joe Pulizzi

This is native advertising
For most situations, longer-form native advertising (I’m not talking about Google or Twitter ads) is:
- A directly paid opportunity – Native advertising is “pay to play.”
- Usually information based

The Native Advertising Playbook
Six native Ad categories, Six marketplace considerations, and IAB recommended disclosure principles. Last ned her
IAB Native Advertising 2018 predictions
Outlook 2018: Brand Safety & Transparency are the Game Changers for Native Advertising Les artikkelen her: IAB PREDICTIONS
7 tips for effektiv Native Advertising
Jesper Laursen snakket under «Epic Content Marketing» 2016 om hvordan Native Advertising kan brukes til å få fart på innholdsmarkedsføringen, og hvordan dette kan hjelpe deg å bygge publikumet raskere.

Redaktør: – Tok for mye Møllers tran
Se VGTV her
Omkampen Norge-Brasil
Les artikkelen her
Rebecca Lieb er en annerkjent analytiker og thought leader innen content marketing og native advertising.

Native advertising vil ta en større del av annonsemarkedet
Tradisjonelle bannerannonser får sterkere konkurranse fra annonsetyper som er en mer integrert del av nettstedene folk bruker.

Rebecca Lieb er en annerkjent analytiker og thought leader innen content marketing og native advertising.

Vær Varsom-plakaten
Les mer om Pfu & Vær Varsom Plakaten
Forbrukertilsynets veileder for merking av reklame i sosiale medier
Les veileder her
Native Advertising: A Guide for Businesses
Marketers and publishers are using innovative methods to create, format, and deliver digital advertising. One form is “native advertising”